Dostosowanie usług hotelarskich do standardów Unii Europejskiej
 

O nas



Zespół Szkół Nr 1 im. Legionów Polskich


Adres

  1. -Ul. Warszawska 72

  2. -26-900 Kozienice


Kontakt

zs1.kozienice@wp.pl

 
 

REZULTATY OSIĄGNIĘTE PRZEZ BENEFICJENTÓW

Doskonalenie umiejętności:

Zawodowych

przygotowywanie potraw, głównie wyrobów cukierniczych

przygotowywanie i dekoracja deserów;

obsługa programów komputerowych wykorzystywanych w hotelarstwie;

wiadomości na temat produkcji wina, odmian winogrona, rodzajów win i ich serwowanie;

przygotowanie karty menu, wizytówek;

przygotowanie dekoracji w postaci stroików wykonywanych nietypową technologią;.

poznanie sztuki kelnerskiej: nakrywanie i dekorowanie stołów, sposoby noszenia talerzy, składanie serwetek, obsługa konsumenta w restauracji,  rodzaje serwisów – angielski, niemiecki, francuski i rosyjski, aranżacja sal konsumpcyjnych;

organizowanie przyjęć okolicznościowych i ich obsługa;

przygotowanie stołów bufetowych,

obsługa urządzeń restauracyjnych np. dystrybutor do napojów, ekspres ciśnieniowy do kawy;

utrzymanie czystości w miejscu pracy,

udzielanie informacji o oferowanych usługach,

prowadzenie korespondencji zagranicznej dotyczącej m.in. rezerwacji,

utrzymywanie pomieszczeń mieszkalnych w stałej gotowości eksploatacyjnej,

poznanie struktury organizacyjno- prawnej zakładu hotelarskiego.

poznanie organizacji i struktury zakładów hotelarskich.

aranżacja sal konsumpcyjnych i  pokoju hotelowego,

łączenie rozmów i przekazywanie informacji

kontakt z gościem ( jak witać gości, oferować usługi dodatkowe).

Językowych

Uczniowie udoskonalili umiejętności językowe poprzez nawiązywanie nowych kontaktów z rówieśnikami z innych krajów. Natomiast uczestnicząc w zajęciach praktycznych podwyższyli znajomość języka niemieckiego zawodowego, który jest im przecież niezbędny w wykonywanym w przyszłości zawodzie. Największym sukcesem jest przełamanie przez beneficjentów bariery mówienia i uświadomienia sobie tak dużej wartości uczenia się języków obcych. 

Społecznych

Beneficjenci nauczyli się podczas stażu żyć, współpracować w obcej jak dotąd społeczności. Musieli szybko zaadoptować się w nowym miejscu. Poczucie odpowiedzialności za swoje postępowanie oraz kolegów, punktualności, uczciwości, rzetelnego wypełniania powierzonych obowiązków, dbanie o powierzone mienie to niektóre rezultaty wyniesione ze stażu. Kolejnym sukcesem było zdobycie umiejętności życia poza domem w otoczeniu obcych osób. Uczniowie wspólnie dzielili pokoje, musieli zachować w nich czystość i przez trzy tygodnie funkcjonować według ustalonych przez siebie zasad jak i również musieli przestrzegać zasad i reguł panujących w organizacji przyjmującej .


Udział uczniów w  praktykach zagranicznych umożliwił poznanie kultury, zwyczajów, tradycji Niemców. Poprzez wycieczki kulturoznawcze do miast: Dresden, Leipzig, Chemnitz młodzież poznała dziedzictwo kulturowe landu Saksonii. Możliwość obserwowania grup młodzieży z innych krajów europejskich obecnych na stażach w Chemnitz pomogła naszym uczniom zrozumieć istotę obywatelstwa europejskiego. Spotkania integracyjne rozwinęły postawę ciekawości, tolerancji wobec innej kultury, zwyczajów, jak również bycia otwartym na nowości. Uczniowie poznali lepiej ludzi żyjących w innej kulturze. Mieli możliwość doświadczenia słynnej solidności, dokładności, świetnej organizacji pracy, punktualności, profesjonalizmu i niezawodności Niemców.

Adaptacyjnych (rozwiązywanie problemów, praca w zespole,...)

Większość naszych uczniów pochodzi z małych miejscowości. Wyjazd na staż był dla nich pierwszym wyjazdem poza dom rodzinny. Stworzyło to warunki do samodzielnego podejmowania wielu decyzji, nauczyło  życia w grupie. Wiele zadań praktycznych było wykonywanych w kilkuosobowych grupach – ta metoda uczyła współpracy z innymi i kompromisu. Uczniowie musieli szybko zaadoptować się w nowym miejscu, ustalić zasady życia w grupie i podejmować samodzielne decyzje.

Ponieważ na promotorze spoczywał obowiązek opieki nad uczniami, bez względu na to czy byli to uczniowie pełnoletni, dlatego w  ramach opieki wysłaliśmy dla każdej z grup dwóch nauczycieli. Na bieżąco kontrolowali realizację projektu, oraz przekazywali promotorowi  relację z przebiegu stażu drogą elektroniczną i telefoniczną. Opiekunami pierwszej grupy byli: pan Jaroław Wolski oraz pani Justyna Ruba. Opiekunami drugiej grupy byli: pani Agnieszka Furga oraz pani Iwona Karaś. W czasie stażu młodzież  prowadziła dzienniczki praktyk, w których szczegółowo opisywała prace wykonywane w czasie zajęć. Nad tym również czuwali nauczyciele opiekunowie.

 

Rezultaty