Młodzież zapoznała się z perspektywami kariery zawodowej, zadaniami i wynagrodzeniem oraz zapotrzebowaniem na pracowników w dziedzinie elektrotechniki. Uświadomiła sobie przez to konieczność podnoszenia swoich kwalifikacji. Staż dał możliwość sprawdzenia wiedzy teoretycznej z praktyka, ukazał nowe metody nauczania praktycznego. Nasi uczniowie nabyli umiejętność pracy w innej kulturze i udoskonalili umiejętności językowe, przełamali barierę mówienia, uświadomili sobie wartość uczenia się.
Możliwość obserwowania grup młodzieży z innych krajów europejskich obecnych na stażach w Chemnitz pomogła naszym uczniom zrozumieć istotę obywatelstwa europejskiego, spotkania integracyjne rozwijały postawę ciekawości, tolerancji wobec innej kultury, zwyczajów, jak również bycia otwartym na nowości.
Uczniowie nawiązali nowe znajomości i z dużym bagażem nowych doświadczeń i umiejętności oraz wspaniałych wrażeń, z poszerzonymi horyzontami, ze zmienioną świadomością wrócili do domu. Pobyt uczniów na stażu i ich zdobyte umiejętności zostały potwierdzone certyfikatem wydanym przez organizację goszczącą.
Po powrocie ze staż uczniowie przygotowali relację i prezentację multimedialną z odbytego szkolenia zawodowego, a następnie zaprezentowali ją na akademii poświęconej programowi Leonardo da Vinci, która odbyła się w naszej szkole 7 grudnia 2005r. druga grupa także przygotowała prezentację ze stażu, którą zaprezentowała w styczniu 2007 roku wraz z innymi grupami. Uczniowie opowiadali o swoich wrażeniach i przeżyciach. Na akademię została zaproszona społeczność szkolna i lokalna. Relację z prezentacji pokazała telewizja lokalna „Nasz Powiat”. Poza tym obie grupy stworzyły gazetki dokumentujące pobyt i założyły tabloo na korytarzu szkolnym.
Uważamy, że założone cele projektu zostały w pełni osiągnięte.